Milieu Centraal: evolutie niet revolutie

Meegroeien met de duurzame consument van de toekomst

Nu de aandacht voor en het belang van duurzaamheid sterk toeneemt, ontstond bij Milieu Centraal de urgente vraag: hoe borgen we dat wij consumenten de juiste ondersteuning blijven bieden bij het nemen van duurzame beslissingen? Milieu Centraal richt zich als organisatie op consumenten die informatie, tips en hulpmiddelen nodig hebben om duurzame keuzes te maken. Samen met het verantwoordelijke team bij Milieu Centraal – dat als organisatie een duurzaam vertrekpunt heeft – bedacht The Terrace een vervolgstrategie voor hun bestaande beleid. De nieuwe koers richt zich op de belangrijkste focus- en actiepunten om te komen tot een evolutie in plaats van een revolutie van hun huidige aanpak.

Concrete handvatten voor consumenten

Voor de bepaling van de strategische fundamenten en uitvoerbaarheid van de plannen voor 2025, hebben we eerst een grondige analyse uitgevoerd. Dit om te begrijpen wat consumenten en beleidsmakers nodig hebben in de duurzame transitie. De nieuwe strategie moest de hoofdvraag beantwoorden: hoe kan Milieu Centraal consumenten – en dan niet alleen de koplopers – zowel online als offline helpen bij het nemen van duurzame beslissingen?

Tijdens het onderzoek werd duidelijk hoe belangrijk het voor consumenten is om concrete handvatten te hebben. Daarom hebben we deze verwerkt in informatie en tools op de website van Milieu Centraal. Daarnaast is er samengewerkt met retailers en andere bedrijven om oplossingen te vinden voor duurzaamheid in hun winkels.

Meer cases zien?