De kracht van duurzaamheid laten zien

Hoe PEFC hun merkbekendheid in de keten kan vergroten

PEFC is het grootste keurmerk voor duurzaam bosbeheer ter wereld. Het bedrijf werkt in de hele bosbouwketen om ervoor te zorgen dat producten gemaakt van hout, of andere grondstoffen uit het bos, geproduceerd worden volgens de hoogste ecologische, sociale en ethische normen.

Sinds 2015 is The Terrace sparringpartner van PEFC op het gebied van communicatie en strategie en werken we samen aan verschillende projecten. Zo namen we hun strategie stevig onder de loep, waren we het creatieve brein achter hun communicatie en hebben we hen geholpen bij het verbeteren van hun merkpositie.

The Terrace en PEFC

Om het PEFC-keurmerk op B2B-niveau in Nederland te laten groeien, heeft The Terrace geholpen bij het creëren van een krachtige en professionele visuele identiteit die consistent is toegepast op verschillende communicatiematerialen, zowel online als print. Daarnaast hebben we een reeks bekroonde korte films bedacht en gemaakt, getiteld ‘Hout met Hartstocht’, om het belang van duurzaam bosbeheer te benadrukken en het gebruik van PEFC-gecertificeerd hout te promoten.

Maar dat is niet alles. We hebben ook een aantal creatieve campagnes bedacht en uitgevoerd, waaronder ‘Het mooiste bospaadje van Nederland’, waarin we mensen uitnodigden om hun favoriete bospaadje te delen en zo het belang van duurzaam bosbeheer te benadrukken en de merkbekendheid van PEFC op B2B-niveau te vergroten.

Dankzij deze inspanningen heeft PEFC een sterke positie kunnen opbouwen op de Nederlandse markt en is het keurmerk geassocieerd met duurzaamheid en verantwoord bosbeheer.

"Samenwerken met Team Terrace betekent dat we voor elkaar de lat hoger leggen om het beste te bereiken."

Patricia Dolman

Marketing & Communicatie PEFC Nederland

Meer cases zien?