Samen voor vrouwen-empowerment

'The Golden Line' verenigt non-profitorganisaties

Non-profitorganisaties Solidaridad, Simavi en Healthy Entrepreneurs hebben de handen ineengeslagen om vrouwen die werken in Afrikaanse goudmijnen in staat te stellen hun stem luid en duidelijk te laten horen.

Ghana en Tanzania zijn respectievelijk de op één na en op vier na grootste producenten van goud in Afrika. Vrouwen die in deze mijnen en de omliggende gebieden werken, worden vaak geconfronteerd met discriminatie, mensenrechtenschending, onderbetaling en seksueel geweld.

 

Branding 'The Golden Line'

De non-profit organisaties hadden de wens gezamenlijk onder één sterk merk te opereren, met een duidelijke en consistente communicatie-aanpak. The Terrace heeft hen bijgestaan in het besluitvormingsproces, de interne communicatie verbeterd, en een nieuw gemeenschappelijk merk gecreëerd: ‘The Golden Line’. Dankzij deze nieuwe visuele identiteit en communicatieconcept kunnen diverse belanghebbenden, van lokale gemeenschappen tot VN-programma’s en goudkopers, onder één gezamenlijke paraplu werken door een diverse stakeholdersgroep.

 

Een sterk merk voor sterke vrouwen

Dankzij de krachtige branding van ‘The Golden Line’ konden de non-profit organisaties zich presenteren als een verenigd project en samenwerken voor de verbetering van de positie van vrouwen in de Afrikaanse goudmijnen. De sterke merkpositionering was niet alleen de basis voor succesvolle samenwerkingen, maar zorgde ook voor betrokkenheid van alle stakeholders en bood mogelijkheden voor vooruitgang.

 

Meer cases zien?