
Panasonic: Duurzaamheid naar een hoger niveau
Verhogen van bewustwording bij in- en externe stakeholders
Panasonic is wereldwijd toonaangevend in het ontwikkelen van innovatieve technologieën en oplossingen op het gebied van consumentenelektronica, woningbouw, automobielindustrie, communicatie en energie. Hoewel het bedrijf ambitieuze doelen heeft om hun CO2-uitstoot te verminderen, zijn nog niet alle belanghebbenden in Europa hiervan op de hoogte.
The Terrace heeft het communicatie- en duurzaamheidsteam van Panasonic ondersteund bij het ontwikkelen van een strategie om het bewustzijn over hun duurzaamheidsacties en -prestaties bij interne en externe stakeholders te vergroten.

Voorlopersrol
Panasonic heeft de wil, oplossingen en mensen in huis om hun duurzame prestaties te verbeteren en zichzelf te positioneren als voorloper in het terugdringen van hun CO2-uitstoot. We hebben daarom gekozen voor een specifieke aanpak: onder de noemer ‘Panasonics Green Impact’ hebben we een plan ontwikkeld voor toegankelijke en inspirerende communicatie waarin de acties en impact van Panasonic worden samengebracht en de ambities van het bedrijf duidelijk naar voren komen.
Climate Action Game
Hoe Panasonic duurzaamheid aanpakt, is vastgelegd in hun interne Climate Action Handbook. Van het besef van klimaatverandering tot hun acties, het staat er allemaal in. We hebben de kans gezien om die inhoud voor alle werknemers tot leven te brengen door de Climate Action Game te ontwikkelen: een online spel dat spelenderwijs bewustzijn creëert over de nieuwe duurzame ambities van het bedrijf. Het bereikte werknemers in heel Europa, zowel op kantoren als in fabrieken, en legde daarmee een basis om hen later meer te kunnen betrekken bij duurzame acties. In drie maanden tijd hebben meer dan 2400 werknemers het spel gespeeld, met een gemiddelde speeltijd van 5 minuten. Hiermee is 25% van het totale personeelsbestand betrokken bij de duurzame ambities van Panasonic.
Meer cases zien?