'Be part of a better port'

Port of Amsterdam neemt verantwoordelijkheid voor supply chain

Als jarenlange partner van Port of Amsterdam ondersteunen wij hen op hun duurzaamheidsreis met trendanalyses, strategieontwikkeling en creatieve communicatie. Om als haven koploper te zijn in de energietransitie en bij te dragen aan een duurzame economie, is het van belang om de risico’s en kansen in de aanvoerketens goed in kaart te brengen.

Port of Amsterdam heeft ons daarom gevraagd een (internationale) trendanalyse uit te voeren. Deze trendanalyse maakte het mogelijk om belangrijke problemen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen bij de voornaamste aanvoerstromen in het havengebied bloot te leggen. Hierbij hebben we gekeken naar wat er op dit moment binnen deze stromen gebeurt en hoe Port of Amsterdam positieve invloed kan uitoefenen op de supply chains.

Duurzaamheid versnellen met een trendanalyse

In 2019 en 2022 hebben we een trendanalyse uitgevoerd voor Port of Amsterdam, gericht op belangrijke ketens nu en in de toekomst. In diezelfde periode waren er zowel in de samenleving als in de handelsmogelijkheden van de haven veel nieuwe ontwikkelingen. De inzichten uit de analyse geven Port of Amsterdam inspiratie en houvast om proactief duurzaamheid binnen de verschillende ketens waar zij mee te maken hebben te beïnvloeden.

 

Nieuwe koploperpositie voor Port of Amsterdam

In 2021 zocht Port of Amsterdam naar een nieuw creatief concept, dat aansluit bij hun strategie 2021-2025 en hun nieuwe merkpositie. Samen werkten we toe naar een propositie die heel duidelijk hun koploperpositie weergeeft. Het was daarmee ook tijd om afscheid te nemen van de vorige propositie ‘Port of Partnerships’.

 

“De combinatie van nieuwsgierigheid, sensitiviteit en een breed scala aan vaardigheden en ervaringen van The Terrace leidt tot een daadkrachtige aanpak die zeer goed aansluit bij onze behoefte.”

Linda van Waveren

Sustainability manager Port of Amsterdam

'Be part of a better port'

De nieuwe pay-off die we hebben ontwikkeld is ambitieus, inclusief, sympathiek en vooruitstrevend als het gaat om de noodzaak van positieve verandering. Met ‘Be part of a better port’ kan de haven zijn ambities concreet communiceren naar de stakeholders, voorzien van duurzame praktijkvoorbeelden die de pay-off ondersteunen.

Meer cases zien?